۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۶۳۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

برخی از مسؤولان اعتقادی به عدالت ندارند | مسؤولیت فرصتی برای خدمت به مردم است نه امتیاز طلبی

نماینده خبرگان با بیان این که برخی مسؤولان اعتقادی به عدالت اجتماعی ندارند، این نوع اعتقاد را سبب برنامه ریزی هایی دانست که جامعه را به سمت تحقق عدالت در جامعه سوق نمی دهد.
حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مردم آذربایجان داشتند، ضمن اشاره به حدود پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف، تأکید فرمودند که در عرصه تحقق عدالت اجتماعی عقب افتاده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری اظهار داشت: علیرغم آن که یکی از اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدن به عدالت اجتماعی است، اما برای رسیدن به این مهم، فراز و نشیب‌هایی وجود دارد که باید طی شود.

وی با ابراز گلایه از شرایط موجود در کشور، گفت: متأسفانه برخی مسؤولان اساساً اعتقادی به عدالت اجتماعی ندارند، این مسؤولان به سبب نوع تفکری که دارند، نمی‌توانند به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا جامعه به سمت و سوی تحقق عدالت حرکت کند.

وی با بیان این که یکی از عوامل عدم تحقق عدالت اجتماعی، خود بزرگ‌بینی و خود برتر بینی برخی مسؤولان است، ابراز داشت: معضل اشرافی‌گری و امتیاز طلبی عده‌ای نیز از همین رذیله اخلاقی نشأت می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با قرائت روایت «سَیِّدُ القَومِ خادِمُهُم»، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند پیشوا و رییس هر جامعه‌ای خادم ملت آن است، از این رو در دین مبین اسلام ریاست و مسؤولیت برای خدمتگزاری به آحاد مردم جامعه است.

وی با بیان این که ریاست پله‌ای برای رسیدن به اهداف و آمال شخصی افراد نیست، عنوان کرد: متأسفانه گاهی به جای آن که ریاست سبب شود فرد خود را خادم ملت ببیند، متکبر و مغرور می‌شود و خود را تافته جدا بافته می‌انگارد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هدف مردم از انقلاب این نبود که عده‌ای بروند تا عده‌ای دیگر جایگزین آنها شوند، بلکه هدف تغییر مسیر و حاکمیت ارزش‌های الهی و دینی در کشور بود.

وی افزود: جامعه‌ای که به ارزش‌های الهی و دینی باور نداشته و گفته‌هایش از روی عادت و شعار باشد، هرگز به آرمان‌های اسلامی و عدالت اجتماعی دست نخواهد یافت.   

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ابراز داشت: اگر مسؤولان جامعه‌ای ارزش‌های الهی را در خود پیاده‌سازی نکردند و حقیقتاً به دنبال تحقق ارزش‌های الهی در جامعه نبودند، طبیعی است که عدالت اجتماعی نیز در چنین جامعه‌ای محقق نخواهد شد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات